Kasım Ayı Portresi:Prof.Dr. Mustafa Ergün

Ayın Portresi / Ayın Portresi

Kasım Ayı Portresi:Prof.Dr. Mustafa Ergün

www.emirdag.gen.tr Ekim Ayı Portresi Prof. Dr. Mustafa Ergün.

Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı olan Ergün,1950 yılında Emirdağ ilçesine bağlı, Tabaklar Köyünde doğdu. Yunusemre İlköğretmen Okulunda ve Ankara Yüksek Öğretmen Okulunda okudu. Lisansını Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Psikoloji-Pedagoji Kürsüsünde (1972), yüksek lisansını okudu ve asistan olarak çalıştığı Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Pedagoji Kürsüsüne (1975'te "Fatih Zamanına Kadar Medreseler" tezi ile) ve doktorasını gene aynı yerde (1978'de "II. Meşrutiyet Devrinde Eğitim Hareketleri (1908-1914) tezi ile) tamamladı.

1973'te asistan olarak başladığı Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Pedagoji Kürsüsünde 1981 yılında Yardımcı Doçent (1981) oldu. 1980-1981 yıllarında bulunduğu Almanya'dan döndükten sonra Malatya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Eğitimi Bölümü Yardımcı Doçent (1982), gene aynı yerde Doçent (1985) ve Profesör (1993) oldu. Burada Eğitim Fakültesi Dekan Vekili, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü, Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı (1982 -1993) olarak çalıştı.

1994-1999 arasında Afyon Kocatepe Üniversitesi Uşak Eğitim Fakültesi Dekanı, 2001-2004, 2007-2011 dönemlerinde de Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı olarak idari hizmetlerde bulundu. Şu anda aynı Fakülte'de öğretim üyesi ve Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır.


> Yayınlarından bazıları: Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: D.T.C.Fakültesi yay. 1982; Eğitim ve Toplum - Eğitim Sosyolojisine Giriş. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi yay. 1987; Ankara: Ocak yay. 1992 (2. baskı); Eğitim Sosyolojisine Giriş. Ankara: Ocak yay. 1995 (3. baskı), 1997 (4.baskı); Yunus Emre'de Tasavvuf ve Eğitim. Ankara 1997; İnsan ve Eğitimi-Mevlana Üzerine Bir Deneme (Mevlana'nın Eğitim Görüşleri). Ankara: Ocak yay. 1993; Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Kullanımı I. (Kelime İşlemciler: MS WORD for WINDOWS). Ankara: Ocak yay. 1993; Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları (SPSS for WINDOWS). Ankara: Ocak yay. 1995; İkinci Meşrûtiyet Devrinde Eğitim Hareketleri (1908-1914).. Ankara: Ocak yay. 1996; Eğitim Felsefesi. Ankara: Ocak yay. 1996; Ankara: Pegem Akademi yay. 2009 (2.baskı), 2011 (3.baskı), 2014 (4.baskı); Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ali Özdaş ile birlikte). İstanbul: Kaya Matbaacılık 1997.

> Ayrıca bazı kitapların bölüm yazarlıklarını yaptı.
> Eğitim bilimleri alanında 100'ü aşkın bilimsel makalesi bulunmaktadır.
> Mustafa Ergün'ün makalelerinden bazıları:
> "Türk eğitim tarihinin felsefesi". içinde Öztürk, C. ve Fındıkçı, İ. (Ed.). 2011. Prof.Dr.Yahya Akyüz'e Armağan / Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları. Ankara: Pegem Akademi yay. s.663-683.
> "Die deutsche-türkischen Erziehungsbeziehungen Während des ersten Weltkrieges". OTAM (Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. 3,1992. S.193-210.
> Vygotsky'nin Yeniden Değerlendirilmesi. (Suphi Özsüer ile beraber). AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi 8/2,2006. 269-292.
> Ders Programları ve Ders Kitapları Tarihi - I Medreselerde Okutulan Dersler ve Ders Kitapları. A.K.Ü. Anadolu Dil-Tarih ve Kültür Araştırmaları Dergisi, Afyon 1996
> 19. Yüzyılda Osmanlı Askeri Okullarının Ders Programları ve Ders Kitapları. (Tayip Duman ile birlikte) Yeni Türkiye.7,1996. 494-511
> Batılılaşma dönemi Osmanlı eğitim sisteminin gelişimine mukayeseli bir bakış.Osmanlı Dünyasında Bilim ve Eğitim Milletlerarası Kongresi. Tebliğler (12-15 Nisan 1999). İstanbul: İRCİCA yay. 2001. 89-102.
> Cumhuriyet döneminde Türkiye'de Eğitim Tarihi. Türkiye'de Eğitim Bilimleri. Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel yay. 2006. 56-79.
> Kritik durumlarda öğretmen davranışları I.(Tayyip Duman ile birlikte) Millî Eğitim. 137,1998. S.45-58.
> Kritik durumlarda öğretmen davranışları II.(Tayyip Duman ile birlikte) VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongreler Bilimsel Çalışmaları I. 1-3 Eylül 1999. Trabzon: KTÜ yay. 2000. 548-558.
> İdeal bir öğretim elemanının özellikleri. (T.Duman, R.Y.Kıncal, S.Arıbaş ile birlikte) AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 3,1999. 1-19.
> Türkiye'de eğitimde ortaöğretim reformu. 2000'li Yıllarda Lise Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. 8-9 Haziran 2002. İstanbul: Kültür Üniversitesi yay. 2003. 307-312.
> Eğitim reformlarının felsefesi.Özel Okullar ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Türkiye Özel Okullar Birliği yay. 2005. 77-82.
> Türk Eğitim Sisteminin Batılılaşmasını Belirleyen DinamiklerAtatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 17, 1990. S.453-457.
> "Wie türkische Kinder Schule und Lehrer in Deutschland Sehen?" Ausländerkinder (Freiburg). 1,1982. S.19-23.
> Birinci Dünya Savaşı sırasında Türk-Alman eğitim ilişkileri, OTAM. 3,1992. 209-210.
> "Prens" Sabahattin Bey'in Eğitim Üzerine Düşünceleri Kuramsal Eğitimbilim, ½,2008, 1-9.
> Rus Eğitiminde Batılılaşma Çabaları Ve Reformlar, Kuramsal Eğitimbilim, 2 (1), 31-56, 2009

Fotoğraflar

  • Güncelleme: 11.11.2014 09:16
  • Okunma: 9945

Yorumlar (1)Yorum Yap

  • İzzet arık

    Selam Hocam ben 1993 inönü ünv. eğt. fak. mezunlarındanım. size selam ve saygılarımı iletmek üzere bu mesajı yolluyorum. inşallah sağlıklı ve mutlu bir emeklilik yaşıyorsunuzdur. tekrar saygı ve hürmetlerimi sunarım.