THY Brüksel Müdürü: Karar, Ticari Bir Karardır

Haberler / Ekonomi

THY Brüksel Müdürü: Karar, Ticari Bir Karardır

Gecikmeli olarak düzenlenen 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla Brüksel'de düzenlenen yemekli toplantıda söz alan Türk Hava Yolları Belçika Müdür Veysel Serdar, son günlerde üzerinde bir takım spekülasyonlar yapılan Brüksel-Eskişehir uçuşları ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Türk Hava Yolları’nın son beş yıldır Avrupa’nın en iyi havayolu şirketi seçildiğine dikkat çeken Türk Hava Yolları Belçika Müdürü Veysel Serdar, “Yaklaşık yirmi üç milyon Avrupalı’nın kullandığı oyların sonucunda seçildi. Aslında bir başarı hikayesi var. Bu hikayenin bir parçası olmaya çalıştığımız için de çok mutluyuz” diye konuştu.

Veysel Serdar, konuşmasının devamında şunları söyledi:

“Türk Hava Yolları olarak biz üzerimize düşenleri yapmak için gayret gösteriyoruz. Daha iyi nasıl olabiliriz? Vatandaşlarımıza daha iyi bir hizmeti nasıl sunabiliriz? Onları nasıl daha mutlu edebiliriz? Geçtiğimiz aylarda bizim bir yönetim zirvemiz vardı ve bu zirvenin ana teması ‘Kalplere dokunmak’tı. Biz 2016 yılında daha fazla insanın kalbine nasıl dokunabiliriz? Biz bunun telaşında olacağız. Yani geçmişten bugüne böyl, 2000’li yıllardan bugüne Türk Hava Yollarını şöyle bir gözünüzün önüne bir getirdiğiniz zaman. O günlere bir döndüğünüz zaman aradaki değişimin, dönüşümün aslında ne kadar iyi olduğunu hep beraber müşahade edebiliyoruz. Elbette buradaki pay, Türk Hava Yolları çalışanları kadar bu markayı bir üste taşıyan buradaki insanlarımızın, aslında Avrupa’nın her yerindeki insanlarımızındır.”

VEYSEL SERDAR: “BU TİCARİ BİR KARARDIR”

“Bu konuda anlımız ak, başımız dik. Hiçbir şekilde hesap veremeyeceğimiz ya da birisine bazı yerlerde ifade edildiği gibi çeşitli avantalar, avantajlar sağlanıyor gibi şeyleri biz kabul etmiyoruz. Çünkü Türk Hava Yolları’nın bu tür kararları sadece Brüksel Müdürlüğü ile alınmaz. Bunun bir mekanizması var. Genel Müdürlüğümüz ile ilgil birimler bu işin pazarlama departmanları, bunların hepsinin toplamında oturup konular değerlendiriliyor ve bir karar alınıyor. Bu seferlerin iptalinin kararı da bu şekilde alınan bir karardır. Bu ticari bir karar. Öncelikle onu söyleyeyim. İkinci kısmına gelince niçin bu karar alındı? Belçika’dan Eskişehir’e seyahat eden bir toplumumuz var burada ve bunlar burada çok önemli bir sayıyı teşkil ediyorlar. Çeşitli ticari şirketler tarafından ve çeşitli seyahat acentaları tarafından yapılan şerter seferler var. Farklı firmalardan seferler rica ediliyor. Bu seferlerin icrası noktasında arz talep dengesi vardır. Yani bir yere ne kadar talep varsa o kadar şey arz edersiniz. Eskişehir seferlerimiz bizim buradaki topluma, buradaki insanların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik seferlerdir. Türk Hava Yolları bunu yapmaktan hiçbir zaman itina etmedi. Burada zarar vs söz konusu olsa bile, bunu uzunca yıllar devam ettirdi. Ama artık öyle bir noktaya geldi ki, diğer firmalarca yapılan uçuşlara yönelik talebin fazlalaşması buradaki ticari randımanı zayıflattı. Dolayısıyla bir ilk başta bunu devam ettirebilmek için çok çaba gösterdik.”

VEYSEL SERDAR: “ÜÇ ATNE ALTERNATİF SUNDUK”

“Biz ticari ya da siyasi sebeplerle, insanların kurumumuza yönelik söyledikler şeyleri kabul etmiyoruz. Bizim kararımız ticari bir karar, başkalarının ticari ya da siyasi şeylerini biz bu kararımızın bir parçası haline getirmiyoruz. Dolayısıyla çok açık ve yalın bir şekilde, biz bunları talep eden acentelerle oturduk, konuştuk ancak şimdi bazı spekülasyonlar dolaşıyor işte falan acente diye. Ancak böyle bir şey yok. Herkese açık bir şeydi bu. Herkes gelip talep edebilirdi. Nitekim farklı farklı acenteler gelip talepte bulundu, biz onlara cevapları verdik, aralarından bir kısmı “Bize uyuyor, biz bunu satın almak istiyoruz” dediler. Sonuçta iptal edilmiş olan sadece tarifeli seferler. Yani bu seferlerin sadece satış kısmı devredilmiş oldu. Geriye kalan operasyon, hizmet, bunların hiçbirisinde bir değişiklik söz konusu değil. Yani yine Türk Hava Yolları uçağı ile uçacaklar. Yine Türh Hava Yolları’nın hizmetlerinden faydalanacaklar. Yani aynı yemek, aynı uçak, aynı hostes, aynı hizmet, aynı standardı almaya devam edecekler. Bizim bu seferlerde vatandaşı mağdur etmemek üzere aldığımız bir karar var. Dedik ki, ya paranızı iade edebiliriz, ya da isteyenlere değişiklik yapabiliriz diyerek üç tane alternatif sunduk. Bunlar Sabiha Gökçen, Atatürk Havalimanı ve Ankara. Bunun önüne ve arkasına artı ve eksi yedi gün ekledik.” Haber/Fotoğraflar: Cafer Yıldırımer

  • Okunma: 3811

Yorumlar (7)Yorum Yap

  • serpil

    ben mudurun mudurlugunu sorgularim. bir dunya markasinin buruksel muduru ol. ben yapamiyorum de bir acentaya ver.
    bir acenta kendine guveniyor thy guvenemiyor.

  • celal

    Sayin Emirdagli hemserilerim THY yollarindan bir sene bilet almayalim bakalim pala turizm onlari kurtarsin bir ve uyanik olalim

    selamlar

  • selda

    görünen şu ki aynı tarıh ve saatleri pala turızm almış .Bu iş mahkemede bıter thy sattığı Eskişehir bıletlerını ankara veya İstanbul ile değiştireyim dıyor bizlerin maddi ve manevı zararı mevcut o zaman.eskişehirden otobusmu kaldıracak ıstanbula havaalanına ucretsız dıyoruz onu bıle cevaplayamıyorlar.

  • Muzaffer KOÇAK

    Sayın Türk Hava Yolları Müdürü ,
    Eskişehir biletlerinin tamamı THY Rezervasyon Sistemindeki bilgilere dayanılarak satılmış.Teknik hata varsa bu size aittir.Kendi hatanızı yolcuyu mağdur ederek düzeltmeyiniz.IATA kuralları gereği biletini almış yolcuları uçurmanız mecburidir.

  • faraye

    thy bileti sattığı için uçuş gerçekleştirmek zorunda kutahya istemiyoruz eskışehır istiyoruz.

  • tufan cildir

    Ticari bir karar diyor yine acentanin birine avanta yapmislar milleti artik para agaci olarak gormeyin

  • kamıl

    saçmalık yüzlerce vatandaş mağdur oldu.thy yanlış yaptı bu konuda neler yapılabılır